"Anything that's worth having
Is sure enough worth fighting for
Quit is out of the question
We make a stop, gotta fight some more..."

16 aprilie 2010

Writings by Liviu ( a special friend I could say) :




Eroi

Am zis eu ceva de niste eroi imaginari (in alte vremuri) , dar am uitat brusc de subiectul asta....mda....am imbatranit.

Data trecuta l-am ales pe Indiana Jones....acum e ceva un pic mai intunecat.
Cred ca unora dintre voi va este dor de un Cartoon Network in engleza... sau cel putin niste desene animate mai originale. Vorbind de desene animate mi-am amintit de vremurile cand ma uitam la "Batman" in fiecare seara. As putea spune ca e favoritul meu din universul DC Comics (la Marvel cred ca optez cu Spider-Man) si inca este. Pe vremea aceea, nu ma gandeam la ce simbolizeaza un erou sau la niste calitati ale lui.
Ideea de a fi Batman... e oarecum mai aproape de realitate, deoarece el e cam singurul erou din benzi desenate care nu are parte de superputeri; este ca noi toti.

Lasand deoparte fantezia... m-a fascinat tot timpul ideea de a fi erou zi de zi, salvand omenirea ( asta poate din cauza filmelor/ cartilor si a desenelor animate). Lumea ar avea nevoie de eroi ca el, insa cam gresesc spunand asta. Suntem prea pretentiosi in ziua de azi si nu realizam ca si noi putem fi eroi la randul nostru... chiar si printr-un simplu "Multumesc!".




Echilibru

Albul face prima miscare… urmata de armata neagra. Pionii cad primii, sunt infanteristi de sacrificiu...executand orice ordin cu sfintenie fara a pune intrebari. Legat de Pioni sta furtuna ce prevesteste razboiul. In razboi se avanta Caii...manati de o dorinta arzatoare de a da primul "Sah!". Urmati de cai sunt Nebunii , care la randul lor au nevoie de sacrificiul unor Pioni...pentru a-i arata inamicului caracterul lor de lunetisti. Ca soldati ce pot ataca de la distanta , Nebunii se intrec de multe ori cu Turele..."omorand" cat mai multi inamici ca intr-un joc de copii pentru a-si arata unul altuia suprematia.
Tabla de sah se zguduie la sosirea Reginei.
Ea poate hotara soarta razboiului...lucru previzibil de la inceputul timpului....
....insa toti uita ca pana si un simplu Pion, prin sacrificiul sau suprem , poate aduce victoria la fel ca Regina. Ei sunt lasati la inceputul luptei , apoi sunt subestimati pe tot parcursul "razboiului".

In realitate este la fel.
Fiecare are cat un "Sah!" de dat pentru a scoate la iveala acel Pion sau Regina ce va duce la bun sfarsit victoria. Pacat ca de fiecare data nu este la fel ; ori de cate ori am castiga sau pierde … acea tabla de sah se reumple cu piese… asteptand prima mutare a albului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu